宗教とビジネスは似ている!
おはようございます。
曇り空。今朝も冷え込んでいます。
===ほぼ毎朝エッセー===
シンガポールにいるGさんの日報から。
* I really like Sさん's use of word in his DR (Daily Report) yesterday 「CACHATTOの布教活動」. In this world, all religion must start from having at least 1 believer. I guess GBG (Global Business Group) understands the best now how difficult it is to "preach" and spread the "words" of CACHATTO to a whole new market. But once people start to hear of the news, they start to grow interest in it; when interest grew, people would want to get in contact with the actual thing; and when they start to feel an improvement in their work/life, the faith in the product will then start to grow. The faith then grows into a huge confidence for the product and it leads to auto-preaching of the product by the mouth of the "believers". But right now, we need to act as the evangelists of CACHATTO.
ポジティブで行きます!(∩´∀`)∩
⇒when I took classes in the business school, I found similarities between religions and businesses. They both share visions, and target stake holders' happiness by expanding their beliefs.
==
そう。ビジネスは布教活動。
自分たちがいいと信じるものを善と信じて布教する。根拠となるのは「これはいいものだ」という確信、核心、革新。だからそれは妄信を元にした猛進であることもよくある。
ビジネスを創り出す過程は、ビジョンを持って、仕組みを創り込んで、その良さにお金を払ってもらい、ビジネスを拡大させていく。ビジネスが拡大していくとステークホルダーが幸せになる。
あれ、ビジネスを宗教に変換すると?
宗教を創り出す過程は、ビジョンを持って、仕組みを創り込んで、その良さにお金を払ってもらい、宗教を拡大させていく。宗教が拡大していくとステークホルダーが幸せになる。
むむむ。
そうか。創業者とはビジネス教の教祖様なのか!(笑)